středa 16. února 2011

To metro není nafukovací!

Znáte to. Všední den, půl osmý ráno. Jedete metrem. Počet ujetých stanic je přímo úměrný počtu lidí, kteří přistupují. Zvláště v těchto případech je poměr vystupujících/nastupujících přibližně 1:9. A ti (na peróně čekající) lidé, ač vidí, že ve vagonu je místo maximálně pro jednoho, a to ještě relativně útlého člověka, narve se jich tam minimálne pět. Tím pádem se ze vzduchu vytrácí i poslední zbytek životadárného kyslíku, je horko, točí se vám hlava.. Jediné uklidnění přichází s faktem, že nemůžete upadnout - nemáte kam.

Nejlepší je, když tahle situace nastane na dvou ze tří linek metra, pak teda přestup = stezka odvahy, kdy se řídíte heslem "Kdo uteče, vyhraje" a jste rádi, když můžete opustit prostory metra a dostanete se na čistý pražský smog, jinak řečeno vzduch.

Nedávno se stalo, že nejelo Cčko. Asi nejvytíženější linka, jen co jsem si tak nějak všimla. Bylo to v zimě a na Vyšehradě natekla do elektriky voda. Hlavně, že maj metra protizáplavový bariéry. Vyšehrad je nejspíš nemá, co by tam taky dělala velká voda, žejo. To by musela přijít biblická potopa a na obzoru by se objevil Noe se svojí kocábkou. Ale to je na jinou debatu. Jádrem pudla je situace, která nastala po této malé havárce s elektřinou. Stovky lidí čekajících na relativně klidnou jízdu metrem najednou zjistily, že tudy cesta nepovede a vydaly se využít povrchovou dopravu. Takže kromě metra jsme měli nakonec i nafukovací tramvaje a autobusy. Nedokážu si představit, že by najednou vynechaly všechny tři linky metra, to by Praha neunesla a 10 biblických pohrom by byl slabý odvar toho, co by se v Praze dělo. Tak snad se to nestane a doprava bude nadále plynulá.

Jo a těm, kteří se rozhodnout skoncovat se životem skokem pod metro doporučuju, aby to spáchali nejlépe při posledním nočním metru a né v 8 ráno, kdy tím naštvete nejen řidiče metra, ale hlavně stovky lidí, kteří se potřebujou dostat do práce.

Tolik k myšlence o metru. Přeju vám hezkej den a příjemné cestování.

1 komentář:

  1. Zažil jsem jak vypadá doprava když vysadí všechny linky metra. A to při záplavách roku 2002. Povrchovou dopravu záplavy moc nebraly, ale všechny linky a hlavně v centru praskaly ve švech. Jízdní řády byly k ničemu, protože linky měli tak různý zpoždění, že mohly přiject kdykoliv. A nerozohodovalo, jestli tramvaj jede, ale jestli má člověk chuť se tam cpát :)

    OdpovědětVymazat